شارژ کولر خودرو

شارژ کولر خودرو

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که تو یه روز گرم تابستان داخل

ماشین باشید کولر ماشین‌رو روشن کنید ببینید که کولر ماشین تبدیل

به بخاری شه! خوب حالا باید به سراغ یه باطری‌ساز برید تا ببینید ایراد کار چیه؟

در این پست قصد دارم به‌طور مختصر به شما توضیحاتی بدم

خوب برای شارژ کولر خودرو ابتدا باید قیمت رو تعمیرکار طی کنیم

معمولاً قیمت بین پنجاه تا صد هزار تومان متغیر هست که بستگی به

کیفیت گاز و محصولات دارِه که البته کسانی هم هستند که باقیمت پانزده تا بیست

و پنج هزار تومان کار انجام میدن! که حسابی شما رو به دردسر میندا زن

و پیشنهاد می‌کنم گول قیمت این افراد سودجو رو نخورید چون ده برابر ا

ون رو باید خرج کمپرسور و قطعات دیگه کنید

خوب نوبت میر سه به این‌که ببینیم چرا کار نمیکنه

شارژ کولر خودرو

گاز تخلیه شده

نشتی داره

کمپرسور خرابه

یا برق کمپرسور قطع هستش که همه این مسایل باید برسی بشه که ببینیم

چه اتفاقی افتاده کولر کاملا باید بررسی بشه خوب اگر چهار سال از عمر

ماشینتون میگزره باید حتما روغن sl100 داخل مبرد تزریق بشه تا کمپرسور

روان تر و سیکل تبرید آب بندی تر بشه

خوب معمولا ماشین های سبک ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم گاز میبره حالا از کجا باید

بفهمیم که گاز کولر ماشین ما شارژ شده یا نه !

بعضی از ماشین ها بین تبرید یه کپسول استوانه ای داره که

به اون درایر میگن مانندعکس زیر

 

اگر درایر شیشه ای کف سفید داشت یعنی گاز کامل نیست

اگر گاز کاملا مایع بود شفاف مثل آب یعنی گاز کامله

شارژ کولر خودرو

اگر درایر شیشه‌ای کف سفید داشت یعنی گاز کامل نیست

 

نویسنده فریبرز گندمی

 

 

شارژ کولر خودرو

12 دیدگاه در “شارژ کولر خودرو

  • Pingback: کولر ریو - Mihan وب هاست

    • دسامبر 14, 2016 در9:38 ق.ظ
      پیوند یکتا

      با عرض سلام ممنون از دیدگاه شما بعد از رادیاتور کولر یک لوله به سمت اواپراتور رفته بین این لوله یک گوی استوانه ای هستش که بهش درایر میگن که تو بعضی از ماشین ها درایر وجود نداره مثل ریو ولی تو ماشین هایی مثل پراید پژو این درایر موجود هست اگر سوال دیگه ای هست در خدمت هستیم 🙂

      پاسخ
  • آوریل 14, 2018 در2:31 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام خسته نباشید من دیروز به ماشین پراید۱۳۱مدل ۹۴گاز زدم البته ناگفته نمونه که من رادیات ومخزن ولوله های گازهم کامل تعویض کردم به علاوه یه کپسول مشکی رنگ که فکرکنم همون درایرمیگین ازاین گازهای چینی زده ولی الان روشن کردم اصلا رازی نیستم خنکی اول اصلانداره تازه هواگرم نشده من چیکاربایدکنم وچه گازی بگیرم که خوب باشه و سرمای اولیه رو داشته باشه من خیلی حساسم به ماشین ممنون میشم راهنمایم کنید.تشکر

    پاسخ
    • ژوئن 11, 2018 در11:37 ق.ظ
      پیوند یکتا

      با عرض سلام دوست عزیز هنگام تعویض رادیاتور و درایر حتما باید شستشوی ازت انجام بدید و به مبرد روغن sl 100 تزریق کنید در مورد گاز هم مگه جز جنس چینی گاز دیگه هم داریم !؟ اگر وکیوم و تزریق گاز درست انجام بشه و از گاز مناسب استفاده کنید بهترین سرما رو از کولر میگیرید
      با تشکر از دیدگاه شما

      پاسخ
  • ژوئن 23, 2019 در9:15 ب.ظ
    پیوند یکتا

    باعرض سلام. بعد تعویز گاز از کجا میشه فهمید ک گاز خوب استفاد شده. دوم اینمه قیمت درایر پراید چقدره وهمینطور بهترین گاز کول چقدر میشه.من کامل گاز کولرم خالی بود رادیاتم سوراخ شده بود. طرف گفت چون ب درایر رطوبت رسیده اونم باید تعویض بشه حتما… ایا این صحت داشته؟

    پاسخ
    • ژوئن 27, 2019 در10:11 ب.ظ
      پیوند یکتا

      با عرض سلام و ادب
      در جواب سوال اول شما باید عرض کنم که همه چیز گاز نیست سرمای کولر به خیلی چیزها بستگی داره از کمپرسور گرفته تا رادیاتور کولر حتی دریچه های تهویه نقش اساسی در سرمای کولر دارند و گاز فقط نقش کوچکی را در این مجموعه بازی میکند و در جواب سوال دوم قیمت درایر حدود ۵۰ هزار تومان میباشد و برند سردساز و تی بی سی برند مناسبی میباشد
      تشکر از دید گاه شما

      پاسخ
  • جولای 2, 2020 در1:15 ب.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام جناب آقای مهندس گندمی بنده ستوده هستم همکار مکانیک شما در رشت با نام اتومکانیک ستوده قابل سرچ هست اگر تمایل داشتید میتوندی کارهای من رو در اینستاگرام ببینید اما یک سوال فنی دارم خدمتتون اینکه اگر کولری با هوای مرطوب نشت گیری شده و رطوبت وارد مدار شده چطور میشه این مشکل رو حل کرد و درایر یک خودرو آیا کثیف میشه ؟؟ و اگر کثیف شد چطور میشه شستشو و تمیزش کرد ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ
    • جولای 2, 2020 در9:31 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام عرض ادب خدمت شما همکار گرامی
      متاسفانه یکی از مشکلات نشت یابی در شهرهای شمالی نفوذ رطوبت داخل خودرو هست
      به راحتی میتونید با مکمل رطوبت گیر نویسکو رطوبت مدار از بین ببرید .
      در مورد درایر اگر درایر کیپ هست با شستشو به هیچ وجه مشکل حل نمیشود و بهتر است درایر رو تعویض کنید
      با تشکر از دیدگاه شما پیروز سر بلند باشید

      پاسخ
  • جولای 14, 2020 در1:36 ق.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام و احترام.
    برای ماشین های قدیمی گاز r12 یا ۴۰۶ موجود دارین.
    و آیا کار تبدیل سیستم به گاز ۱۳۴ انجام میدین.
    تغییر لوله مویی و شیر انبساط و درایر و غیره.
    با تشکر

    پاسخ
    • جولای 20, 2020 در11:32 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام نیازی به تعویض نیست گاز r12 موجود داریم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by wp-copyrightpro.com