عیب یابی کولر گازیعیب‌یابی کولر گازی

عیب‌یابی سریع اگر اختلاف دمای هوای ورودی و

خروجی اپراتور غیرطبیعی

بود به میزان آمپر کمپرسور مراجعه می‌کنیم اگر

مقدار آمپر کمتر از حد معمول بود علت آن می‌تواند خرابی

کمپرسور- کمبود گاز- گرفتگی لوله مویی باشد ولی اگر

آمپر از حد معمول بالاتر بود علت آن کثیف بودن کندانسور

یا بالا رفتن دمای محیط مخصوصاً در شهرهای گرمسیری و

یا اضافه بودن گاز مبرد هست. اگر کمپرسور معیوب باشد

(از فشار افتاده باشد) جریان کمپرسور پایین میآید و

مقدار فشار رانش کم و فشار مکش زیاد می شود.

عیب یابی شیر برقی

اگر شیر برقی ۴ راهه خراب شود ۴ لوله ورودی و خروجی آن‌هم دما

می‌شود و آمپر کمپرسور تا ۸۰ درصد کم می‌شود.

وکیوم نامناسب و وجود هوا افزایش آمپر مصرفی کمپرسو

افزایش سروصدا و لرزش کمپرسور افزایش

دمای لوله دیسی شارژ (لوله رفت)

عیب یابی کولر گازی

کاهش سرمادهی و راندمان دستگاه نیاز به قدرت

بیشتر برای فشردگی گاز و هوا

افزایش فشار به علت مسدود بودن حرکت گاز افزایش

فشار درکند انس‌تر باعث گرمایش

بیش‌ازحد سیلندر کمپرسور می‌شود به علت

ترکیب شدن روغن با هوا، روغن

کمپرسور فاسد شده و عمل روغن‌کاری

به‌خوبی صورت نمی‌گیرد

وجود رطوبت در کمپرسور

وجود رطوبت در سی گل سرمایش یخ‌زدگی در

لوله مویی یا شیر انبساط می‌گردد

و موجب مسدود شدن سیکل سرمایش می‌گردد.

ایجاد اسید در سیستم و

خوردگی قسمت‌هایی مانند سیم‌پیچ کمپرسور می‌گردد

و موجب فاسدشدن روغن می‌گردد.

بالا بود گاز در مبرد

بیش‌ازاندازه بودن مقدار گاز بالا رفتن فشار گاز در لوله رفت‌وبرگشت

بالا رفتن آمپر مصرفی کمپرسور- بالا رفتن فشار در او اپراتور – عرق

کردن لوله ساک شن کمپرسور به علت پایین

آمدن دمای خروجی او اپراتور.

نشتی گاز برفک زدن قسمت ورودی او اپراتور – عدم تعریق او اپراتور

آمپر مصرفی زیر ۸۰٪ وضعیت نرمال کم می‌شود- لوله

ساک شن گرم هست – اختلاف بین فشار لوله

رفت‌وبرگشت کم می‌شود.

مسدود بودن لوله ها

مسدود بودن لوله مویی در حالت نرمال ورودی لوله مویی گرم و

خروجی آن سرد هست – در حالت مسدود بودن لوله مویی ورودی آن

سرد می‌شود.

کمپرسی کردن نامناسب اختلاف جزی بین فشار زیاد و کم –

دمای خروجی کمپرسور خیلی پایین می‌آید (زیر C”۵۰)- هنگامی‌که فن

کندانسور از کار بیفتد هیچ تغییر فشاری در سیستم مشاهده نمی‌شود

– می‌توان با دست غیر پوشیده، لوله خروجی

کمپرسور را لمس کرد- پایین آمدن شدت‌جریان تقریباً ۵

۰٪ نسبت به وضعیت نرمال،

عوامل خرابی کمپرسور

ورود مبرد مایع به درون کمپرسور – ولتاژ ورودی ضعیف یا متغیر

کمبود گاز در سیستم – خرابی خازن (الکتریکی)

خرابی ترمیستور (حس‌گر) – عدم یا کمبود روغن در کمپرسور

کثیف شدن کندانسور و عدم‌تغییر گاز- قرار گرفتن کولر

در معرض تابش مستقیم آفتاب

۱۷۲ نصب و تعمیر کولرهای گازی پنچرهای و کولرگازی

عکس‌العمل در برابر نشانه‌های غیرعادی اگر حالت غیرعادی،

در نمایشگر ظاهر شود

دستگاه به‌صورت خودکار توسط ویژگی تشخیص عملکرد را متوقف

می‌کند که با علامت اختصاری نمایش داده می‌شود.

عیب یابی کولر گازی

کدهای عیب یابی

در مدل ۴۵ هزار ایستاده جنرال حالت‌های اشکال آن به صور زیر است:

E۱: عمل کرد مدار محافظ کمپرسور E۲: اشکال ترمیستور ورودی

E۳: اشکال دکمه

E۴: اشکال تایمر ضد برفک

E۵: اشکال سوز او اپراتور

که خطاهای کولرگازی کانالی جنرال ۲۵ و ۳۰ و ۳۶ و ۴۵ هزار

E0:00: خطاهای ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه کنترل از راه دور

E1:00: خطاهای ارتباط بین دستگاه داخلی و دستگاه خارجی

E2:00 : باز بودن حسگر دمای اتاق

E3:00: اتصالی E4:00: باز بودن حسگر مبدل حرارتی داخلی

۵:۰۰ E : اتصالی حسگر مبدل حرارتی داخلی

E6:00: باز بودن حسگر مبدل حرارتی خارجی

E7:00: اتصالی حسگر مبدل حرارتی خارجی

:EA: باز بودن حسگر دمای بیرونی

Eb000: اتصالی حسگر دمای بیرونی

۰۰:EC: باز بودن حسگر دمای لولهٔ تخلیه

۰۰:Ed: اتصالی حسگر دمای لولهٔ تخلیه

۰۰:EE: فشار بالای غیرعادی

۰۰:EF: دمای لولهٔ تخلیه غیرعاد

آموزش کامل عیب یابی برد الکترونیک کولر گازی در حرفه گست

۱۲ نوامبر ۲۰۱۶ www.herfegostaran.ir به راحتی شما میتوانید کولر گازی را عیب یابی نمایید و تعمیر کار برد الکترونیک کولر گازی شویدوبرد الکترونیک را به …
عیب‌یابی کولر گازی

2 دیدگاه در “عیب‌یابی کولر گازی

  • آوریل 10, 2020 در8:31 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام کولر گازی گری ۱۸ هزار پنجره ای دارم فن بدون صدا ، سرما و شتاب خیلی خوب فقط موقع روشن شدن موتور صدا زیادی داره صدای قوووومب از کولر میاد بسیار آزار دهنده هست درضمن پیچ های کمپرسور هم محکم و تراز هستن علت صدای زیاد هنگام رفتن روی کمپرسور چیه

    پاسخ
    • آوریل 11, 2020 در8:25 ب.ظ
      پیوند یکتا

      با عرض سلام و ادب علت های زیادی میتونه داشته باشه اما با توجه به تراز بون و سفت بودن پیچ سه علت پیشرو است
      ۱ . لوله آبگیر یا اکوملاتور را چک فرمایید
      ۲٫ ممکن است شفت های داخلی مشکل داشته باشد که نیاز به تعویض کمپرسور است
      ۳ . بودن جسم خارجی در کمپرسور
      با تکر از دیدگاه شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site is protected by wp-copyrightpro.com